tirsdag 10. desember 2013

Juleverksted og bursdag

I morgen blir minstemann 8 år. Å feire bursdag så tett opp mot jul, det innbyr til litt juleaktiviteter, ikke sant? Så i år har vi invitert til juleverkstedsbursdag. Håper det kommer til å bli bra. I fjor hadde vi kakemenn og matfarger, så de fikk tegne på kakemennene sine, og det var stor suksess, så i år utvider vi litt.

I går prøvde jeg å lage tingen jeg håper vi skal få til, og tror det skal gå greit. Første klarer de iallfall, så enkelt som bare det

Rett og slett sånne som man setter stearinlys bedre fast i lysestaken med, brettet ut. Klistremerker på, og snor. Fine på juletreet.

Så blir det litt mer vanskelig, men ikke uoverkommelig. Leire, kjevle og pepperkakeformer





Prøvde å stemple litt trykk på hjertefiguren, men det ble bare tull. Så enkle, hvite med snor bør holde

Papirsysler må også til. Å lage sånne hjerter krever litt klipping og stiftemaskin, så jeg lurer på om jeg skal klippe remsene på forhånd, så får de sette sammen og stifte.





Enklere enn dette kan det ikke bli. Klippe figurer, og så tre de på en snor. En fin utvikling fra julelenkene vi lagde som små. Helt uten lim, ferdig på en to tre. Her kommer jeg nok til å tegne opp ulike figurer, så får de klippe og trekke snora selv.





Jeg kommer nok til å gjøre en del av papirarbeidet på forhånd, for når bursdagen skal vare i to timer, blir det brått tidsnød om de skal spise og kose seg litt også.

Ideene har jeg funnet på Pinterest, og utstyr kjøpt på Panduro og Europris.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar