onsdag 30. juni 2010

Little sister's dress


Denne kjolen har lagt i køen min på Ravelry lenge. Og så skulle jeg lage en velkommen til verden gave til Alette, min nevø sin lille, skjønne jente. Valgte å strikke i størrelse to år.....(hvor var hodet..) Og den endte opp som en kjole til ca 3-4 år.... Så Alette må nok få noe annet, tenker jeg.
Kjolen heter Little Sister's Dress, og er Tora Frøseth design. Den ligger gratis på ravelry, men som betalingsmønster på hjemmesiden hennes.
Her strikket i garnet Tiur fra Dale, som desverre er utgått av produksjonen. Litt over 200g er brukt, på pinne nr 3.5 Det skulle hekles en kant rundt halsen, den har jeg droppet, synes den ble fin som den var. Eneste jeg skal gjøre noe med, er knappene. Enten sette en knapp til på, eller flytte litt på de jeg har.

17 kommentarer:

  1. Kjolen var lekker, og fargen nydelig! Så synd at den ble for stor, men du finner sikkert noen som godt kan tenke seg denne vil jeg tro!

    SvarSlett
  2. kjempe fin kjole! De blir nok glade uansett hvem som får den!

    SvarSlett
  3. Det var en nydelig kjole! Synd den er for stor, men det er sikkert andre som blir glad for denne! Eller så kan du jo legge den vekk, plutselig er lille Alette 3 år...;)

    SvarSlett
  4. Så nydelig kjole! Lekker farge.

    SvarSlett
  5. Det ble en nydelig kjole, helt sikkert noen som passer den en gang, Alette vokser jo til i det minste...

    SvarSlett
  6. Takk for hilsen i bloggen min.
    Denne kjolen er bare så søt.
    skulle hatt flere unger å strikke til og enda flere timer i døgnet....
    Ha en flott kveld videre.

    SvarSlett
  7. Jepp!
    Ble så fin at!
    God kreativ sommer!

    SvarSlett
  8. Så supersøt! :D Var ikke klar over at den lå som gratismønster på Ravelry - og jeg kjenner jo ei lita frøken :) *iler over*

    SvarSlett
  9. Så nydelig kjole.
    synd den ikke passer til alette da

    SvarSlett
  10. Kjempefin kjole er dette ja :) Nesten samme farge som den jeg har strikket. Synd at garnet du har brukt er utgått, det er deilig og mykt. Håper du finner noe annet til den lille da, så kan hun kanskje få denne kjolen om 2-3 år eller deromkring :)

    SvarSlett
  11. Dette er en av mine favorittkjoler. Har ikke strikket den selv,men fikk en i barselgave. Nydelig kjole.

    SvarSlett
  12. Nydelig kjole ! Den har jeg også på listen :)

    SvarSlett