fredag 22. november 2013

Florisse




Jeg fikk noe restegarn for en tid tilbake, og fant ut at jeg skulle strikke Florisse-serien av Bittami. Jeg har kjøpt mønster til både sokker, lue og votter, men sokkene har jeg ikke strikket enda.
Lua ble perfekt, mens vottene...... Ja, de passer en ekstra stor dame med giganthender.... Jeg strikker så stramt, derfor gikk jeg opp til pinne nr 3.5mm. Oppskriften sier 2.25-2.5mm... Jaja, de skal nå bli brukt på en eller annen måte. Strikket i Dale Daletta. Lua er strikket på samme pinner, men den skulle strikkes med pinner 2.5 og 3mm, så det gikk bra.

2 kommentarer:

  1. Så flotte de ble - jeg sikler litt på dette mønsteret jeg også!

    God helg!

    SvarSlett
  2. Veldig flott lue og kjempefine votter! Liker veldig godt mønsteret og skal nok strikke det en dag. Har litt for mange bestillinger til at jeg rekker over alt. Ønsker deg en fortsatt fin søndagskveld! :D

    SvarSlett