søndag 13. desember 2009

Cafe au lait atter en gang




Jeg har som sagt før, falt veldig for dette mønsteret. Dette er en oppskrift jeg gang på gang vender tilbake til. Hvis jeg er usikker på hva jeg skal strikke, så blir det som regel et par cafe au lait mitts mens jeg tenker. Og like fine blir de hver gang. Jeg hadde igjen en del Shetland Soft-garn fra Malsen og Mor i oliven. Tenkte at det var nok til et par pulsvarmere. Og så hadde jeg enda en del igjen når pulsvarmerne var ferdige, og siden jeg skal gå på tur hver dag fremover, så fant jeg ut at jeg trenger et pannebånd i tillegg. Pannebåndet er lagt opp med 120 masker på pinne
nr 3,5, og kunne med fordel vært med 114 eller 108 masker. Litt stort, men det skal vi finne en løsning på. Nå er det bare en liten bit igjen av garnet i denne fargen, men jeg har fremdeles i creme og coral, så flere pulsvarmere blir det nok.

4 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du strikker disse, de blir jo kjempefine! De står på strikke-lista mi også. Ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  2. Hei!

    Takk for sist!

    Hyggelig å se at du skal beholde noe av det fine du strikker selv!

    Jeg har prøvd å finne deg på facebook, men uten hell. Du vet hva jeg heter så du får lete etter meg:)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  3. Hehe, jeg trodde du var en av de som var på facebook.. Men når du sier det så husker jeg faktisk at du snakket om at du ikke var der...;)

    Var nok meg som dro omgangssyken inn i hus, for en av våre felles bekjenter har også hatt samme greia de siste dagene....

    Men jeg er bedre nå altså:) Han er fortsatt en veldig syk mann;)

    Klem Pink Lady

    SvarSlett