onsdag 16. desember 2009

En annerledes hobby






Annerledes og annerledes, men annerledes enn strikking :)
For ganske mange år siden, mer nøyaktig 19 år siden (gisp, jeg er begynt å bli gammel), lærte min barndomsvenninne meg å perle grønnlandsperler. Dette var veldig artig, og jeg lagte både duker og dukker. Men det som var aller kjekkest, var å lage julepynt. For tiden så samler jeg på gode opplevelser fra fortiden, og dette ser jeg på som en av dem. Å sitte sammen med en god venninne og skravle mens man lager ting sammen. Takk for at du lærte meg, Gunn Irene. Nå som jula står for døren, kommer disse frem, og spesielt stjernene er veldig fine på juletreet. Når lyset skinner i dem. Gleder meg til å pynte juletreet om en uke.
Fortsatt god førjulstid, alle sammen

10 kommentarer:

  1. Så kjekt å se en annerledes hobby. Det hadde vært artig å lært seg å perle grønnlandsperler, men jeg mistenker nok at familien min synes jeg har nog stash :) Så jeg får heller nyte dine bilder. Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Dette bringer tilbake minner, ja, for sånne lærte jeg å lage av bestemoren min (for sikkert omtrent like mange år siden). Jeg hadde massevis av sånne stjerner, og noen kuler, men mange har visst blitt borte i løpet av årene dessverre.

    Elvie

    SvarSlett
  3. Sånt har jeg også laga haugevis av! Mimre, mimre.... Dompap rundt sennepsglass- med telys oppi, boller, duker- og.... julepynt! Koselig :o)

    SvarSlett
  4. Så nydelige stjerner!! Kan tenke meg de er flotte på treet! =)

    SvarSlett
  5. Så fine! Det har jeg aldri prøvd.

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå du er så god Sonja, eg måtte reint tørke ei tåre, for eg har mine endå. Dei er alt kommet på treet mitt. Men det var så deilig å lese desse orda ein tidleg førjulmorning... God klem til deg....

    SvarSlett
  7. Så flotte :) Laget en del sånne da eg var liten.

    SvarSlett
  8. Åååå slike har jeg også laget en gang i tiden,lærte det mens jeg lå på Sophies Minde på midten av 70 tallet. Nå finner jeg ikke disse igjen men det er kanskje ikke så rart det når man har flyttet diverse ganger og ting blir jo ødelagt innimellom. Men uansett så er det koselig å se slike "gamle" ting igjen.

    SvarSlett
  9. God jul til deg!!

    Du skal bare se at det blir en hvit jul:)

    Klem Pink Lady

    SvarSlett
  10. Så masse flott du har her inne på bloggen din! Ha en fin fredag! :0)

    SvarSlett