onsdag 21. april 2010

Picot Edge Pulsvarmere




Jeg hadde en del garn igjen etter lua jeg strikket, men ikke så mye garn at det var nok til en lue til. Derfor tenkte jeg at jeg måtte strikke noe lite til lua. Og siden jeg er litt glad i å strikke pulsvarmere, så måtte det jo bli det. Lagde kanten lik kanten på lua, og hentet opp masker etterpå. Cluster stitches på selve vanten, og økte til tommel etter en omgang av clustermønster. Avsluttet med en liten picot edge i avfellinga. Vantene ble helt ok, den ene litt større enn den andre (jeg klarer ALDRI få to ting like). Som dere ser, så ville katten Julius være med på ene bildet.
Strikket i samme garn som lua, og pinne nr 3.5. Hele 23 gram ble brukt.
Ellers har jeg litt strikketørke for tida, men kommer sterkere tilbake om litt ;)

4 kommentarer: