søndag 5. september 2010

Solfrukt



Denne herlige bereten heter Solfrukt, og er en av oppskriftene i Månedens lue på NSF. Har desverre ikke fått strikket så mange luer i det siste, og det var artig å strikke en igjen. Oppskriften er veldig enkel, og lua strikkes raskt. Garnet er Alpacka fra Drops, pinne nr 3mm. Det var denne jeg hadde på pinnene når pinnen ble ødelagt. Det skal legges opp 110 masker på pinne nr 3 i alpacka, og hadde jeg tenkt meg litt om, så hadde jeg lagt opp 121 eller 132 masker istedet. Den er litt for stram, selv om alpacka er elastisk. Lua ble flott etter blokking, og tror jammen jenta vår falt litt for den også

7 kommentarer:

  1. Den var flott. Har også tenkt å strikke denne. Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble, en virkelig solfrukt :-)

    SvarSlett
  3. Flott lue i en nydelig gulfarge. :o)

    SvarSlett
  4. Flott lue i en nydelig gulfarge. :o)

    SvarSlett
  5. Super fin lue;) men hvor kan jeg finne oppskrift på den??

    SvarSlett