lørdag 5. februar 2011

Pac-manlue




I topp til tå-alongen på hobbyboden, er februartemaet luer. Og etter at temaet kom i slutten av januar, har jeg strikket ikke mindre enn 4 luer. Men det var denne lua jeg tenkte at jeg skulle ha som temalue denne gang.
Oppskriften fant jeg i denne bloggen , Majas hobbykrok.
Den er strikket i litt forskjellig garn, og om det var så lurt, det vet jeg ikke. Mørkeblå safir fra gjesdal, lyseblå østlandsgarn og grønt falk fra Dale. Altså blandet ren ull og superwash. Strikket med pinne nr 4mm og 4.5mm. Lua veier 56g.

14 kommentarer:

  1. Tøffeste restelua! :D luer er vel ikke det verste å blande litt garn i? Jeg vasker i hvert fall sjelden luer :)

    SvarSlett
  2. Stilig lue .Å takk for kometar i bloggen

    SvarSlett
  3. Dette var en skikkelig tøff lue:)

    SvarSlett
  4. Takk for kommentar i hobbybloggen min. Mamelukk grytekluter er jeg nesten ferdig med 2 stk. :-)
    Det var en tøff lue du har strikket.
    Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  5. Denne lua var superfin. Så lekre farger du har kombinert.
    Åhhh, den som kunne strikke du...

    SvarSlett
  6. Forskjellig garn ga hvertfall et flott resultat! Kjempefin fargesammensetning! :)

    SvarSlett
  7. utrolig kul lue :)

    SvarSlett
  8. Den ser fin ut, og mønsteret kicks ass! :-D

    SvarSlett
  9. Kul lue!! Og fine farger sammen :)
    Luer er vel ikke av det som vaskes oftest, så det er av de tingene jeg strikker uten å bry meg om at det ikke er superwash...

    SvarSlett
  10. Fin lue! Fargene passet godt sammen. Får håpe den ikke blir skitten på en stund ;)

    SvarSlett