fredag 17. august 2012

4/26 Skeive sokker

Ser dere sokkene? *humre* Disse dyra våre har en tendens til å ville være med på bildene, så her er de begge. Katten har vært på sommerpensjonat i 4 uker, og slipper ikke oss av syne for tiden. Hunden har vært med oss på ferie, og er en smule redd katten som er så nærgående. I går lå hunden og sov på rygg, og våknet av at katten sleiket potene hennes. Hun ble så forfjamset at hun lå stiv som en stokk, til katten var ferdig med å vaske henne.


Vel, tilbake til sokkene. Jeg har en byttehandel på gang. Mono lager maskemarkører for meg, og jeg strikker sokker til henne. Hun ville ha sokker i ren alpakka, ikke superwash.Og gjerne skeive sokker av ToneM. 
Vanlig tynn alpakka er litt for tynn til denne oppskriften, og jeg fant ikke viking sin tykke alpakka, så jeg endte opp med Dalegarn sin Royal alpakka. Ca 1.5 nøster gikk meg, på pinne nr 4mm. Hun vil tove de litt, så derfor litt tykke pinner. Håper de passer til føtter som fryser lett.

2 kommentarer:

  1. Så fine sokker, og så rask du er!! Herlige dyr du har da!! Jeg har også ofte med en hund eller to når jeg skal ta bilde. De har en tendens til å ville prøveligge alle tepper osv;)

    SvarSlett
  2. Hihi! Artig dyrehistorie.

    Kjekt å kunne bytte tjenester på den måten.

    SvarSlett