onsdag 28. mars 2012

En lilla høne på tur

Det var en gang en svigermor som en vinhøne ville ha. Svigerdatter la opp masker med eskimo på pinne nr 7mm, og strikket i vei. Litt over en dag tok det, og en lilla høne var født. Ut i sola ville den, den ville være modell. Linselusa ville også være med, og satte seg med høna


"Vekk med deg", sa høna. "jeg vil ha rampelyset for meg selv". 


Linselusa nekta å flytte seg, og skrek om å bli tatt bilde av. Hun til og med kom med en ny posering, bare til ære for fotografen. 


"Hah", sa høna, "Jeg flakser opp i et tre, der kommer ikke den kortbeinte liselusa seg opp. Mohaha"


"Men svarte da, får jeg ikke være i fred her heller? Se å få vekk det beistet, han er ute etter meg, UTE etter meg, hører du!" 


Katten fant ut at det var lite med kjøtt på denne høna, og tok heller opp jakten på linselusa....

16 kommentarer:

  1. Kjempe fin høne;0) Flott fortelling også:=)

    SvarSlett
  2. He he.. så bra.. Flott høne du har strikket.. "høna til svigermor".. Ha en fin uke videre..

    SvarSlett
  3. Så flott vinhøne! Jeg planlegger å strikke meg en slik hver påske - men kommer aldri i gang! Utsettes til neste påske denne gangen også.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Så koselig fortelling. Flott vinhøne også.

    SvarSlett
  5. Takk skal dere ha. Vinhønene er veldig fort gjort å strikke, så ikke utsett til neste påske ;)

    SvarSlett
  6. For en herlig bildeserie, stakkars lille hønepøne som ikke får være i fred :)
    Det ene bildet av hunden din var nydelig, kan virkelig se at hun poserer og føler seg fin.

    SvarSlett
  7. Nydelig hund du har :D Har selv Dachser, men av type strihåra grunnet jakt. Men har veldig lyst på en langhåra til kosehund :D Høna var forresten og kjempefin :D

    SvarSlett
  8. Så festlige bilder! Kos deg i sola!

    SvarSlett
  9. så flott høne!!! og så morsomme bilder! det var virkelig linselus også!! Eskimo sier du? har du oppskrift på den høna? jeg har tilfeldigvis enormt mye eskimo etter den enorme lueproduksjonen min:)

    SvarSlett
  10. Koselig historie...og kjempeflott vinhøne til svigermoren din...den kan jo nesten stå til pynt året rundt så fin som den var!
    Takk for besøket og fin kveld til deg!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  11. Hehehe morsom historie du har laget ut fra bildene dine :O) Heldige svigermoren din er som har en så flink svigerdatter som strikker ønskene hennes. Kjempefin høne du har strikki :o)

    SvarSlett
  12. Hehehe!! Og veldig fin vinhøne :) (og linselusa var også fine,)

    SvarSlett
  13. Ha ha! Fantastisk!! Både vinhøne, Linslusa og historien ;-)

    SvarSlett
  14. Hehehe koseleg eventyr og høna, hunden og kattepusen ;o)

    SvarSlett
  15. Søte alle sammen, morsom historie :)

    SvarSlett