lørdag 9. april 2011

Vinhøna til svigerfar




Nå håper jeg ikke svigermor er innom bloggen før i morgen, siden gaven ikke skal leveres før. Men pytt, sjansen er minimal, og svigerfar er iallfall ikke innom. Denne vinhøna har jeg sett i flere blogger, og jeg falt litt for henne. Og når vi var til Haugesund på tirsdag, og jeg bare var en liten tur innom skobutikken på Aksdal, og de hadde både garn og oppskrift, så lå den plutselig i posen, gitt. Strikket i Fritidsgarn fra Sandnesgarn, og oppskriften er fra Sandnes Toving tema 19. Rask å strikke, strikket på pinne nr 6mm. Litt over 3 nøster gult, og bittelitt av orange.
Denne blir også mitt bidrag i utfordringsbloggen Strikkere, der tema er påske.

30 kommentarer:

  1. Skobutikk med garn faktisk?!? Søt høne =)

    SvarSlett
  2. Så søt den var! Artige disse vinhønene:D

    SvarSlett
  3. Å, har så lyst til å lage noe sånn! Men det blir liksom ikke til.. nettopp nuh kom jeg på at pingVIN måtte være ypperlig, hehe, når jeg får meg kjæreste sååååå skal jeg lage pingVIN;-D

    nemlig! (alltid bra å kunne utsette litt til? Er jo så masse jeg vil lage jo!!)

    SvarSlett
  4. så fiiiiin.

    jeg har strikket mange slike, til gaver og en til meg selv såklart

    SvarSlett
  5. Takk for at du deltar i utfordringen hos Strikkere!

    Skjønn vinhøne :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin og påskete! Vi fikk en sånn til jul, grønn med korte ben og jeg liker den så godt! Ha en fortsatt fin helg! :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelig kommentar i min blogg:-))
    Ei lekker høne jeg er sikker på svigermor kommer til å like:-)

    SvarSlett
  8. Kjempefin vinhøne - den blir nok godt mottatt:)

    SvarSlett
  9. Så fin den ble, kjekt med litt påskepynt som også gjør nytte av seg!

    SvarSlett
  10. Neimen.. Vært på mine trakter altså :) Selger de garn på Aksdal senteret? Det har jeg ikke fått med meg :P Koselig vinhøne da! Svigerfar blir nok glad!

    SvarSlett
  11. Er det Eurosko som selger garn der ja. Morsomt. Det viste jeg ikke :) Takk for tips. Da skal jeg gå innom der neste gang vi er på tur dit :)

    Nå bor jo ikke akkurat jeg i Hgsd. Men karmøy er nå veldig nærme ;)

    SvarSlett
  12. Stilig høne :)!
    Skal hive min i vaskemaskina nå.

    SvarSlett
  13. Håper svigerfar får godt bruk for den stilige vinhøna du har strikka!

    SvarSlett
  14. Kjempe flott vinhøne , tenker Svigerfar ble gald for den :D

    SvarSlett
  15. Å, så søt og morsom vinhøne !

    SvarSlett
  16. Eg har òg sansen for denne vinhøna! Kanhende eg skal stikke innom Aksdal neste gong eg er på dei trakter (allereie til helga) og kjøpe meg handarbeid til påske? ;) Sikkert meir vårleg enn kva eg kjøpte der sist; kit og mønster til juletrekuler.. :p
    Ynskjer deg nokre fine dagar fram mot påske!
    Siri

    SvarSlett
  17. Kjempestilig!! :D Svigerfar er heldig for tiden skjønner jeg. Vest, lue og nå vinhøne??!! Jaja.. Han fortjener den! :)

    SvarSlett
  18. Kuuleste høna! :)Klart at svigerfar trenger ei sånn - tipper det ble kjempesuksess! :)

    SvarSlett
  19. Dette minner meg om at jeg må på polet for å fylle opp påskeegget mitt snart ;-) Søt høne!

    Jeg vil gjerne få takke deg for at du deltar på påskelotteriet på boggen min! Det er ikke veldig lenge til det trekkes nå. Lykke til!

    SvarSlett
  20. Flott høne! Det er sånne ting jeg har lyst til å strikke- men aldri får gjort...Du kan jo se påsken lyst i møte- med full høne...

    SvarSlett
  21. Så fin garnhøne!
    Håper svigerfar ble fornøyd. :)

    SvarSlett