torsdag 25. mars 2010

Vetlaløo - en strikkers drøm


Vetlaløo i Odda er en strikkers drømmebutikk. Her finner du masse herlig garn, og en koselig dame som driver den, med mye kunnskap om garn og pinner. Ved siden av garnet finner du pinner, knapper, perler, krydder, drops, ja utrolig mye "snop" Løo er innredet i ulike seksjoner, du finner både siloen og høyloftet, og like koselig er det i alle kroker. Du kan få kjøpt en kopp kaffe, te, og gjerne en lefsebit å sette tennene i. Og Så er det strikkekafe, sånn ca en gang i måneden.
På mandag var det nok en gang et koselig treff, og siden det var siste kafeen før påske, så var det til om med utlodding. Og gjett hvem som vant førstepremien? Jo, det var meg. En pose full av garn fra Hifa, samt oppskrift til en nydelig barnejakke. Så nå gjennstår det å se om jeg tør å strikke en jakke som skal KLIPPES i (det er jo rene galskapen å klippe i strikketøy!) Jeg får strikke og ta den med til Vetlaløo, jeg er garantert god hjelp fra alle de koselige damene på treff der.
Alle garn og strikkeentusiaster skulle hatt en Vetlaløe i nærheten. (Og psst; hun har vinhøner der også, ikke sant, Ellen? )

9 kommentarer:

  1. Dette minner om den mye garnbutikken jeg har begynt å bruke. Det er koselig med slike fine butikker med kaffekrok og strikketreff.
    Lykke til med jakka. Det er ikke så vanskelig å klippe som en tror.
    Ha en fin påske.

    SvarSlett
  2. Å, dette høyres herleg ut! Gratulerer med premie. Klart du tør å klippe etterpå;)

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en herlig butikk! Hifa-garnet er deilig å strikke med, du får ha lykke til med klippingen :)

    SvarSlett
  4. Herlig med sånne skikkelige strikkebutikker!!
    Det snødde her også i går, så det er ikke så mye vår ute, så derfor prøver jeg å lage litt vår inne :)
    Du må ha noen gode påskedager!

    SvarSlett
  5. Å, for en drømmebutikk. Skulle ønske vi hadde hatt en slik her i Trondheim,men den gang ei.
    Blir spennende å følge med på jakke klippe strikkeriet ditt da:-)

    SvarSlett
  6. Den butikken høres utrolig koselig ut, assa. *ønske seg*

    Lekker gave du vant! =)

    SvarSlett
  7. Åja! Høres ut som en strikkebutikk man skulle ha vært innom en gang:-D
    Gratulerer med førstepris!

    SvarSlett
  8. Sånn butikk vil jeg gjerne ha i nærheten også, men det er nok bare ute på "landet" man kan finne slike. Men hva i allverden er en vinhøne?

    SvarSlett
  9. åååh! nå fikk jeg akutt lyst til å flytte til Odda...

    SvarSlett