onsdag 8. januar 2014

Sinnasaujakke 1


Etter mange innlegg i blogger og på ulike forum om denne jakka, var det endelig blitt min tur til å legge opp. Pinneguri er utrolig flink til å lage mønster, og det er vel verdt å sjekke ut designene hennes  Hun har også en flott blogg, der hun nå også har publisert sin egen podkast om strikking.


 Min sinnasaujakke ble påbegynt i september 2013. Jeg hadde masse Pt2-garn igjen fra garnsalget til Vetlaløo i desember 2012, så det var bare å sette i gang. I høstferien i oktober ble den ferdig, med litt restegarn som ble til et pannebånd. Planen var pulsvarmere i tillegg, men det ble med tanken.


Jeg hadde aldri strikket jakke før, og langt fra klippet i strikketøyet. Det var derfor med stor spenning jeg motet meg opp, og klippet opp etter stolpene var strikket. Ingen symaskin, men jeg måtte tråkle en tråd for hånd på hver siden, bare for å være sikker. Helt sikkert unødvendig, men det føltes tryggere. Og det gikk så bra! Ingen problem i det hele tatt, og jakken ble med en gang en favoritt


Og se på de kule knappene! Sinnasaujakke må jo ha saueknapper. Det rare er, at katten i huset er helt vill etter disse knappene. Om jakka mi ligger i sofaen eller et sted katten får tilgang, så sleiker han fælt på knappene. Så jakka blir gjemt for katten i huset.
Denne er brukt MYE, så mye at jeg begynte på en ny jakke i desember. Den er nå ferdig, og blir nok en like stor favoritt som denne.
Strikket som sagt i Pt2-garn, pinne nr 3mm og 3.5mm.

14 kommentarer:

  1. Virkelig et nydelig plagg! Utrolig gode farger - og knappene er jo bare prikken over i'en :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Din jakke ble kjempe flott.
    Knappene passet jo ypelig til jakken skjønner godt at katten din liker de.

    SvarSlett
  3. Nydelig sauejakke! Synes at fargene ble så fine, også liker jeg de med striper hele veien:)

    SvarSlett
  4. Knappene smaker sikkert kjempedeilig :-)

    Skjønner godt at dette har blitt en favoritt!

    SvarSlett
  5. Kjempefin!! Flotte farger, også er de bare helt knall de sauene:-)

    SvarSlett
  6. Flott jakke, og herlige farger du har brukt! :-)

    SvarSlett
  7. Nydelig jakke! Så flott den var i voksenstørrelse! Kjempesøte knapper:)

    SvarSlett
  8. Veldig flott jakka. Takk for rådet om duken.Men vet ikke om det går bra.Det er gule perler med glans. :) Men skal ha det rådet på minne til senere.

    SvarSlett
  9. Denne jakken er utrolig flott!

    SvarSlett
  10. Nydelig jakke!
    Hvor mye garn brukte du?

    SvarSlett
  11. Anonym, jeg har dessverre ikke notert garnmengden. Tror jeg brukte 5 nøster av den brune, 4 av den beige og ett nøste offwhite

    SvarSlett
  12. Tusen takk for hurtig svar. Nå har jeg nok snart et nytt prosjekt på pinnene:-)
    Kjøpte mønsteret for en stund siden, men har ikke klart å velge garntype.
    Takk for hjelpa!

    SvarSlett