søndag 19. januar 2014

Sinnasaujakke 2



Min andre versjon av Sinnasauene. Siden den første jakken ble så bra, ønsket jeg med en til som var litt større. Brukte derfor litt tykkere garn på denne, og jeg strikket forkortede rader i nakken. Denne er strikket i Sterk, på pinne nr 3.5 og 4mm. Begynte litt før jul, og har brukt romjula og litt over nyttår til å bli ferdig. Denne gangen måtte jeg til og med bruke symaskinen, siden det er superwashgarn. Gikk fint det også, enda en ny erfaring. Har vært sløv med å notere garnmengde, men tror jeg har brukt ca 6 nøster i rosa og 5 nøster i lilla.


7 kommentarer:

  1. Nydelig jakke i herlige farger.Ha en flott søndag

    SvarSlett
  2. Knallfin variant i flotte farger!

    SvarSlett
  3. Flotte sauejakker!!! To store klippeprosjekter… jeg beundrer!!!

    SvarSlett
  4. Nydelige sauejakker i flotte farger:-)

    SvarSlett
  5. Herlig jakke,blir glad av å bruke denne.muntrer opp hverdagen :-)

    SvarSlett
  6. Nydeleg!! Eg har garn liggande til ei eg skal strikke til meg sjølv og, men den er foreløpig litt på vent. Ønskjer deg ein fin søndag.

    SvarSlett