torsdag 13. mai 2010

Skater Baby



Månedens lue denne måneden, var mange spennende oppskrifter. Og siden gutten vår sin lue ble kastet i do i barnehagen, så trengte han en vårlue som ikke er så varm. Lurte på om jeg skulle strikke i ren bomull, men fant ut at det deilige Vikinggarnet Milk var perfekt. Hadde litt rester etter Milk & Honney også, det ble stripene. Oppskriften heter Skater baby og skal egentlig ha en brem på seg. Det fant jeg ut at jeg ville droppe, og bare strikke lua. Siden oppskrifta er til baby, og med mye tykkere garn, la jeg opp 112 masker, og strikket litt flere omganger. Litt stor for gutten vår på 4 år, så jeg kunne med fordel ha gått ned til 104 masker. Men den passer, og fungerer godt som vårlue nå før sommeren kommer. Strikket på pinne nr 3, og litt under 50g gikk med (tror jeg)

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
    Jo, jeg er vel venn med symaskina, men duverden DU er virkelig venn med pinnene! Må innrømme at jeg aldri har strikket et vanlig sokkepar eller strikket flettet for hånd (bare på strikkemaskin.

    SvarSlett
  2. Vårluen ble kjempefin! :)
    Ønsker deg en god helg og en fin 17.mai :)

    SvarSlett
  3. Lua ble jo super uten brem, også! =)

    SvarSlett