torsdag 9. februar 2012

Firkanttøfler

Guttungen har vokst ut av sine gamle tøfler. Og sa så fint til mammaen sin, at då kan jo du strikka nye te meg, mamma! Og det kan jeg jo! La opp et par i grått, hvitt og rødt, som ble alt for store. De kunne fått seg en runde til i maskina, men siden de passet til eldstemann, så fikk hun disse. Nye ble lagt opp, i hvitt, gult og grått. Disse vasket jeg på 60 grader, og dermed passet de. Strikket i Eskimo, på pinne nr 6mm.Ca ett nøste av hver farge går med til hvert par. Oppskriften fant jeg hos Hjerte GO`H Design denne gangen. Og jeg hadde glemt hvordan vi syr de sammen, selv om jeg har strikket minst 20 par før....

6 kommentarer:

  1. Flotte tøfler i herlige farger.

    SvarSlett
  2. Deilig med nye tøfler og barn som vil ha hjemmprodusert. Viser at han er ordentlig oppdratt det :) Takk for hyggelig hilsen hos meg :)

    SvarSlett
  3. Flotte tøffler, et mønster som man stadig kommer tilbake til.
    Annelive

    SvarSlett
  4. Så flotte :) har også slike, som jeg har bodd i i over ett år nå. Fikk de av min søster. Men nå er det hull over alt under de :O Tenkte å lage meg slike selv her en dag. Men skjønner ikke bæret av den monteringa . Så får nok smiske litt med søster tenker jeg.

    Hilsen mellomstesøster

    SvarSlett
  5. Varme og gode tøfler, ser det ut som - og ekstra kjekt når bestillingen kommer fra husets yngre :)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  6. En klassiker som vi stadig vender tilbake til :)

    SvarSlett