fredag 3. februar 2012

Paraphernalia-sokker




 Det var jammen ikke lett å få frem mønsteret i disse sokkene på bildene! Nydelige fletter, som ikke kommer til sin rett her. Strikket i Bugga, min første opplevelse med det garnet. Helt greit, ligner litt wollmeise i struktur, men noe mykere. Nesten et helt nøste gikk med til størrelse 40 (her spiller ikke størrelsen noen rolle med tanke på garnmengde, for om man strikker sokkene i str 38, blir skaftet lengre og foten kortere og omvendt om man strikker større størrelser).
Strikket sammen med andre i along på strikkeverdenen, artig å se hvordan sokkene blir med ulike garn. Mønsteret heter Paraphernalia og er et gratismønster på Ravelry. Strikket på pinne nr 2.5mm.

15 kommentarer:

  1. Det var nydelige farger på det garnet! Mønsteret ser også kjempefint ut. Jeg kjøpte meg noen nøster bugga før jul. Er spent på å prøve det for jeg har hørt så mye om det, har bare ikke bestemt meg for hva jeg skal bruke det til enda. God helg!

    SvarSlett
  2. De ble som jeg har sagt tidligere, fantastisk spreke og flotte! Håper å bli ferdig med mine i helga:) Ha en super helg. Klem

    SvarSlett
  3. Skikkelig gla sokker:-) Om de er like myke og gode som den kjolen jeg strikka i skinny bugga her om dagen må de være en fryd å ha på føttene!!!

    SvarSlett
  4. Du og du så nydelige sokker!
    Skikkelig sprek i fargen :-)

    SvarSlett
  5. Jeg må ta av meg hatten for dere som orker å sitte med pinne nr 2,5 og strikke sokker jeg! Når jeg en sjelden gang strikker sokker, vil jeg at det skal gå fort fremover;)
    Flott garn da, og et nydelig mønster;) Hvis det er finere i virkeligheten enn du har fått til på bildet, må de virkelig være fine!

    SvarSlett
  6. Fantastisk farge! Når mønsteret i tillegg er fint, så blir det supre sokker. Skikkelig luksusgarn til sokker da, har liksom ikke hjertet til å bruke hverken Bugga eller WM på føttene, men fint blir det. Ha en god helg! :)

    SvarSlett
  7. Fine! Herlige farger på det garnet! Elsker Bugga!

    SvarSlett
  8. For en herlif farge på dem! De ble kjempefiiine!

    God helg! =)

    SvarSlett
  9. Knallfine - herlig farge til vinterbruk. God helg!

    SvarSlett
  10. De sokkene var jo kjempefine!!

    SvarSlett
  11. Likte fargen på sokkene dine veldig godt, men mønsteret blir nok mere synlig med ensfarget garn. Flotte var de uansett!! God helg!

    SvarSlett
  12. Knallfine sokkar i ein heidundrande og energisk farge!

    SvarSlett
  13. Flotte, varme farger på det garnet. Og det ble lekre sokker.

    Ønsker deg en god helg. :)

    SvarSlett
  14. Knallfine sokker i en herlig farge. Og kattevottene under er uberskjønne :O)

    SvarSlett
  15. Sokkene dine ble flotte og fargen var skikkelig frisk! Jeg liker Bugga adskillig bedre enn meisen, da den er så mye mykere.

    SvarSlett