lørdag 25. februar 2012

Tovede tøfler


Disse var seige å bli ferdige med. For det første så hadde jeg strikket feil fra begynnelsen. Det skulle strikkes rettstrikk, og jeg strikket riller. Og på en sånn måte at fargeskiftene kom på rettsiden, når splitten brettes ned. For det andre var det veldig mye arbeid. Man strikker bråtet først, så rundt en liten stund, så strikker man tungen oppå sokken, strikke opp rundt tungen og til ønsket høyde, så strikke sålen sammen med maskene langs sokken. For det tredje, enormt med trådfesting. MEN, når de så ble ferdige, så ble jeg veldig fornøyd. Mine feil gjør ikke noe som helst, de tovet perfekt etter to runder i maskina (først på 40 grader, og de passet en stor herrefot, så 60 grader, og perfekt til meg)
Strikket i pT2, på pinne nr 6mm. ett nøste av hver farge.
Mønster fra boka: Pinner og Garn, 100 norske strikkeoppskrifter (som jeg fikk til morsdagen)

15 kommentarer:

  1. Så deilige tøfler!
    Så fin blogg du har. Pusevottene var kjempesøte. Her må jeg snoke litt.

    SvarSlett
  2. Om dei nå var aldri så seige, så vart dei iallefall flotte!! Eg har kikka på dette mønsteret sjølv, men trur eg drøyer det til eg har gøymt innhaldet i dette blogginnlegget ;)
    Siri

    SvarSlett
  3. Det er trasig når det går trått, men de blei veldig fine da :) God helg!

    SvarSlett
  4. Trøsten når det går trått er at du fikk et par flotte tøfler til slutt

    SvarSlett
  5. Flotte tøfler du har laget;0)

    SvarSlett
  6. Fine tøfler! Satser på at de blir så nyttige at jobben var verdt det :)

    SvarSlett
  7. Selv om de var seige å strikke ble de utrolig flotte...og ikke minst varme, sikkert...veldig fin farge!
    Ha en god søndag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  8. De var kjempefine og sikkert gode og varme.
    Takk for at du deltar i give awayen min :)

    SvarSlett
  9. Så godt å få fullført en sånt seigt prosjekt. De ble kjempefine og er nok deilige og varme.

    SvarSlett
  10. Høres ut som en trælete måte å strikke tøfler på, men de ble jo veldig fine da!!

    SvarSlett
  11. Det hørtes ut som mye arbeid :/ men det var nok verdt arbeidet, de var flotte og så veldig gode ut!

    SvarSlett
  12. Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Lua jeg har strikket er fra mønsteret Rose red - se oppdatert link i blogginnlegget mitt :)

    SvarSlett
  13. Så hyggelig at du vil følge bloggen min!
    Jeg legger degni bloggrullen min slik at jeg kan følge deg. Ha en fin uke!

    SvarSlett