fredag 10. februar 2012

Kjærestevotter






Jeg har flere ganger villet strikke kjærestevotter, men har ikke funnet noen jeg likte godt. Så kom jeg over disse, og fikk tak i heftet. Strikket i 3tr-strikkegarn fra Rauma på pinne nr 2,5 og 3mm. To nøster av hver farge. Jeg som strikker så stramt, kan nok godt gå opp en størrelse på pinnene, for de ble litt små. Herrevotten og herredelen på fellesvotten skulle strikkes med et par omganger blått på kanten av vrangborden, men jeg strikket heller litt tykkere striper på fellesvotten og på enkeltvotten er det 4 hjerter på herretommelen, og 3 på dame. Oppskrift i dette heftet

14 kommentarer:

  1. Så flotte kjærestevotter,du har strikket.

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine de var:-)
    God helg

    SvarSlett
  3. Virkelig flotte kjærestevotter! Heldige de som skal få det paret!

    SvarSlett
  4. De var fine! Jeg strikket noen par til julegaver for en del år siden i samme garnet tror jeg.

    SvarSlett
  5. Skikkelig flotte kjærestevotter.

    SvarSlett
  6. Så fine votter du har strikket! Artige å gi bort i gave også. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Koselig med kjærestevotter - Disse ble kjempefine =)

    SvarSlett
  8. Kjempefine kjærestevotter! Velkommen i kjærestevotte-strikker-klubben! :-) God helg!

    SvarSlett